Schrijfsel 3: Jungle part 2

5 maart 2020 - Khao Sok National Park, Thailand

Sinds het vorige schrijfsel moet ik zeggen dat de jungle me best bevalt. Ik ben niet wakker geworden met dieren en zeker geen vogelspinnen op mijn klamboe, wel komen er dieren op bezoek in de huisjes omdat deze niet afgesloten zijn: vogels, mieren, kevers, gekko’s, en soms een bff kat. Zelfs onze badkamer heeft geen dak, en ik loop hier naar binnen en check bijna niet meer of er geen vieze beesten in het hokje bij mij zitten. Erg speciaal, omdat ik in Nederland echt panisch ben voor beesten. We hebben ook een nacht op het meer midden in de jungle geslapen, hier was het het meest basic hutje: 2 matjes op de grond. Geen klamboe, geen ventilator. Ik heb hier best lekker geslapen, en heb mijn wekker om kwart voor zes gezet om de zonsopgang te kunnen bewonderen! Het was ZM: zeer mooi. Dusja, ik vind het wel bijzonder dat ik hier zo goed kan gedijen. Daarnaast hebben we een jungle trek gedaan, op naar een viewpoint, dit was mijn allerfavoriete activiteit. Heel vreemd omdat de jungle echt om je heen zit, maar dit deerde mij niet, en we klommen zo’n anderhalf uur naar boven, en het laatste stuk echt klimmen over stenen om naar de top te komen. De top kende geen plateau waar je op kon staan, maar het was een verlenging van de stenen waarop we daarheen waren geklauterd. Ik vind het wel leuk dat de luxe en het ‘geregel’ hier tot op een zekere hoogte ophoudt. Zo van: dit is best. Heeft de badkamer een dak nodig? Nee joh, het is prima zo, er is zelfs een toilet, een douche en stromend water, meer dan genoeg. En dat is eigenlijk ook zo. Wat heb je allemaal nou eigenlijk nodig? Een goed bed, ergens waar je je kunt wassen, en waar je kunt zitten. Dit zijn van die dingen die mensen wel zeggen, maar die je alleen echt kunt begrijpen als je het zelf meemaakt.